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 XJ-Ikone


Mit dabei seit Mitte 2005 Wohnort: 25497 Prisdorf
| Fahrzeuge 1. AMC Jeep Cherokee XJ |
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Verfasst am: 22.08.2006 22:08:59 Titel: |
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Und wie soll bei diesem Buckel das Reserverad noch zünftig untergebracht werden???
(kann es sein, daß der Ford-4-banger höher baut, deshalb der Buckel notwendig ist?) | _________________ Zynismus ist der geglückte Versuch, die Welt so zu sehen, wie sie wirklich ist.
Der Wunsch, Andersdenkende an den Bäumen baumeln zu sehen, hat schon oft zur Tat geführt..... |
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 Club der Ehemaligen
Status: Immer da - Ehrlich Du bist daheim :-)
...und hat diesen Thread vor 6926 Tagen gestartet!
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Verfasst am: 22.08.2006 22:25:05 Titel: |
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angeblich ist es so...
mal schauen, was sich die Gilde wegen dem Rad auf der Haube einfallen lässt. Wenns keinen technischen Grund für den Buckel gibt, wird es bald flache Hauben im Zubehör geben. | |
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 Dat weiß ich auch, Sach ich ja


Mit dabei seit Mitte 2005 Wohnort: Fürth Status: Verschollen
| Fahrzeuge 1. LR 90V8 4.6 Bj 12/1986: Is now back to the roots!!! 2. LR 90 TD% Bj 12/2003 |
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Verfasst am: 22.08.2006 23:12:30 Titel: |
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Die müssen doch auch wieder was verkaufen können!!!!!!!!!!!!!!!
Wegen der Haube und so, mensch und dann 19% Märchensteuer, hura, dat is doch was, da kannste Deine Änkel noch von erzeln | _________________ Grüße und happy rovering
Stephan
ENDE!
Obwohl es in AFRIKA kein Ende gibt, auch gar kein Ende geben kann, denn hier war aller Dinge Anfang, und was hier endet, ist immer wieder nur der Anfang etwas Neuem. |
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 Club der Ehemaligen
Status: Immer da - Ehrlich Du bist daheim :-)
...und hat diesen Thread vor 6926 Tagen gestartet!
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Verfasst am: 23.08.2006 08:04:09 Titel: |
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 benachbarter Haubenpopper


Mit dabei seit Mitte 2005 Wohnort: Bayern
| Fahrzeuge 1. 90er TD5  2. Discovery 3  3. Audi A3 2.0TDI quattro  4. Audi A4 2.0TDI Allroad  5. ZAR57  |
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Verfasst am: 23.08.2006 08:20:29 Titel: |
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gefällt mir gut!! keine grobartigen änderungen!!
frag mich nur wo die hinteren radkästen hin verschwunden sind??
die sitze hinten sind super geil und wie auf dem bild zu erkennen is auch seitlich hochklappbar!!
muss i mir genau so in meinen MY02 einbaun!!
martin | _________________ ...wer ohne Narrheit lebt ist nicht so weise wie er glaubt!! :-)
..............................
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 Erntehelfer


Mit dabei seit Mitte 2005 Wohnort: Zurich Status: Verschollen
| Fahrzeuge 1.  Land Rover Defender TD5 2.  Fahrrad |
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Verfasst am: 23.08.2006 08:22:17 Titel: |
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bueti hat folgendes geschrieben: | gefällt mir nicht.
die haube wirkt billig
die "lüftungsklappen" wirken extrem billig
das armaturenbrett sieht extrem unpraktisch aus, keine geraden flächen mehr vor dem fahrer, ergo kein platz irgendwelche gerätschften zu montieren :( |
ergänzung: nicht ma die stelle an der front wo früher "defender" gestanden ist haben sie eingeebnet.
einfach nur schlampig. sowas können von mir aus die lada leute bauen... | _________________ Panamericana von Nord nach Sued. Start: May 2017
granviaje.ch |
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 Club der Ehemaligen
Status: Immer da - Ehrlich Du bist daheim :-)
...und hat diesen Thread vor 6926 Tagen gestartet!
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Verfasst am: 23.08.2006 08:39:40 Titel: |
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bueti tu jetzt nich so überascht. oder hast du ernsthaft was anderes erwartet? | |
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 Erntehelfer


Mit dabei seit Mitte 2005 Wohnort: Zurich Status: Verschollen
| Fahrzeuge 1.  Land Rover Defender TD5 2.  Fahrrad |
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Verfasst am: 23.08.2006 08:59:16 Titel: |
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bluevibes hat folgendes geschrieben: | bueti tu jetzt nich so überascht. oder hast du ernsthaft was anderes erwartet? |
die hoffnung stirbt zuletzt :)
es ist wirklich krass wie einfach alte teile genommen wurden nur um einbissel was zu sparen. deswegen wird der wagen aber sicher nicht billiger, der preis wird sicher kräftig erhöht... | _________________ Panamericana von Nord nach Sued. Start: May 2017
granviaje.ch |
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 Club der Ehemaligen
Status: Immer da - Ehrlich Du bist daheim :-)
...und hat diesen Thread vor 6926 Tagen gestartet!
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Verfasst am: 23.08.2006 09:34:13 Titel: |
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 Dachbox mit Rädern


Mit dabei seit Ende 2005 Wohnort: 61197
| Fahrzeuge 1. Muli mit Schnarchkapsel....Mit echtem Allradantrieb. |
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Verfasst am: 23.08.2006 09:36:31 Titel: |
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also mir würd er auch gefallen............
habt ihr mal die Übersetzungsdaten gelesen????
1.Gang 5:1 und dann bei einer 3:1 Reduktion............wow.........  | _________________ Gruß
Marc |
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 Club der Ehemaligen
Status: Immer da - Ehrlich Du bist daheim :-)
...und hat diesen Thread vor 6926 Tagen gestartet!
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Verfasst am: 23.08.2006 09:39:13 Titel: |
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Könnte mir fast vorstellen, meinen BMW mal gegen den zu tauschen- dazu Stage I und nur gering veränderte Besohlung... | |
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 Standgasstuntman


Mit dabei seit Mitte 2005 Wohnort: Dreiländereck NRW / Hessen / Rheinland-Pfalz
| Fahrzeuge 1. W906 Campulance  2. Suzuki Vitara 1.6 DDiS  3. Samurai HardTop  |
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Verfasst am: 23.08.2006 09:40:38 Titel: |
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Maddoc hat folgendes geschrieben: | also mir würd er auch gefallen............
habt ihr mal die Übersetzungsdaten gelesen????
1.Gang 5:1 und dann bei einer 3:1 Reduktion............wow.........  |
Dann bleibt ja nur noch die Achsübersetzung offen. ( 1:1 ? )  | _________________ Gruß ........................
Henning
"Ich will schlafend sterben,wie mein Opa; und nicht kreischend und schreiend wie sein Beifahrer "
Ich bin nur verantwortlich für das was ich schreibe, nicht für das was du daraus liest. |
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 Club der Ehemaligen
Status: Immer da - Ehrlich Du bist daheim :-)
...und hat diesen Thread vor 6926 Tagen gestartet!
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Verfasst am: 23.08.2006 12:01:31 Titel: |
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Wenn man die Kosten für einen neuen Defender sieht finde ich es nicht schlecht das mal was gemacht wurde ich finde ihn recht gelungen etwas weichgespült halt aber auf der Höhe der Zeit.
Mit reiner Nostalgie ist eben kein Geld mehr zu verdienen da gibt es andere Offroader wo mehr bieten also musste Rover nachziehen indem sie den Komfort erweiterten dabei blieb der Fender aussen weitesgehend wie er war.
Gruss Sven | |
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 Was steht da auf der Hose?


Mit dabei seit Mitte 2005 Wohnort: Fort Worth Status: Verschollen
| Fahrzeuge 1. 2010 Nissan Frontier KC SE V6 4x4 |
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Verfasst am: 23.08.2006 13:45:32 Titel: |
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Hier lassen sich auch noch einige interessante Aussagen rausziehen.
2 Dashboard Versionen: Offen oder mit Klappe; mehr Stauraum als früher
Endlich Belüftung für die Seitenscheiben.
Komplett neue Sitze (auch die geteilte Bank in der 2. Reihe is neu.
14 Karosserievarianten und die Wahl zw. normalem chassis / HD Chassis
Version ROW kommt mit schlechtem Sprit aus, hat aber schlechtere EURO Einstufung
...
COMPREHENSIVE IMPROVEMENTS TO ICONIC DEFENDER FOR 2007
· New 2.4-litre common rail diesel engine for improved driveability, refinement and pulling power
· New six-speed gearbox featuring a wide ratio spread for better off-road and cruising abilities
· New fully-integrated facia improves quality and ergonomics
· New, more comfortable seating with full-size forward-facing third-row seat option
· New high-output heating, ventilation and air-conditioning system
· Unique Defender architecture retained, with 90, 110 and 130 wheelbase versions supporting a wide of bespoke derivatives
Greater ability both on-road and off-road plus increased comfort, performance and refinement are among the major improvements introduced for the Land Rover Defender for 2007. A new 2.4-litre diesel engine offers increased torque and improved driveability while the new six-speed gearbox provides a lower first gear ratio, for better off-road control, and a high sixth gear for improved cruising refinement. Inside the vehicle, a new facia improves ergonomics, whilst new seating improves comfort for all occupants, from the four-seat Defender 90 to the five-seat 110 and 130 models. A seven-seat Defender 110 is also available.
The latest in a long line of evolutionary updates to a vehicle whose roots date back to 1948 (since when nearly 1.9 million units have been sold), the 2007 model year changes maintain Defender’s relevance while enhancing its functionality, versatility and durability.
Since the current model’s introduction in 2002, Defender has consistently sold an average of 25,000 units a year worldwide. Retail and utility customers, armed forces and NGOs in over 100 countries value Defender’s class-leading blend of towing and load-carrying versatility, alongside the vehicle’s extraordinary strength, robustness and capability. The unique combination of these attributes helps account for the model’s exceptionally high standards of customer loyalty.
Land Rover managing director Phil Popham said: “We’re building on Defender’s success with a package of improvements that will extend its off-road abilities even further, while transforming on-road refinement and comfort. These changes represent a significant vote of confidence in a product which is the foundation of Land Rover’s reputation for off-road excellence; we believe these enhancements will win the hearts and minds of new and existing customers alike.”
MORE PULLING POWER
Defender’s new 2.4 litre, four-cylinder engine draws on parent company Ford’s acknowledged diesel engine expertise, and represents a major step forward in terms of refinement and driveability. Torque output is higher than the outgoing engine right across the usable rev , and the 360 (265 lb ft) peak is delivered at only 2000 rpm; over 315 (232 lb ft) of torque is available from 1500 rpm to 2700 rpm.
Engine peak power output is 122 PS (90 kW), with more than 90 per cent of peak power available from less than 2200 rpm to over 4350 rpm – over 60 per cent of the usable rev . Naturally, in European markets (with high quality diesel fuels), the new engine is designed to be fully compliant with EU4 emissions legislation. But with Defender’s status as a truly global product, a unique engine tune has also been developed to tolerate variable quality, high-sulphur fuels.
Based on a cast-iron block, the engine features an alloy, 16-valve cylinder head with Denso common rail fuel injection. Not only is combustion noise dramatically reduced, thanks to the excellent control provided by the engine’s solenoid-driven fuel injectors, but a new Garrett variable geometry turbocharger also helps ensure throttle response is improved over the outgoing engine. The engine’s lubrication and sealing systems have been specially developed to cope with Defender’s onerous of operating angles.
The new GFT MT 82 six-speed gearbox provides a much wider ratio spread than before; the lower first gear offers a reduction in crawl speed and combines with the engine’s increased torque output to make towing on-road and off-road even easier. The increased engine torque also helps in-gear acceleration, and has allowed the new sixth gear to be set 20 per cent higher than the outgoing model’s top gear. This helps to improve real-world cruising refinement and fuel economy. Ground gears in both the gearbox and new transfer box help boost refinement, while reductions in clutch and gear-change loads make day-to-day living with Defender significantly easier.
Individual pedal maps specifically matched to the demands of each gear are designed to ensure throttle progression and control is better than ever before; in addition, improved anti-stall characteristics further extend the vehicle’s renowned ability to tackle the toughest terrain.
Changes to the vehicle exterior have been kept to a minimum, with a revised bonnet profile the only clue to the new Defender’s increased capability.
As Dave Saddington, Defender chief designer points out, “Defender’s timeless exterior has become synonymous with functional design. Every line and surface seems to be linked to the vehicle’s extraordinary capability, so we deliberately changed very little.
“But the interior’s a different story. We wanted to change the heating system and instruments, as well as improve ergonomics, all of which gave us the opportunity to introduce an all-new facia. In doing so, we’ve worked hard to reflect Defender’s unique purpose and versatility inside the vehicle too. The new facia is better integrated, more robust and functionally superior to the old unit, whilst still entirely in keeping with Defender’s character.”
IMPROVED COMFORT AND ERGONOMICS
Defender’s new facia is based on a single, large moulding supported on a robust steel rail to help eliminate squeaks and rattles. Instruments from Land Rover’s Discovery 3 provide clear, concise information to the driver, and details like all-LED instrument illumination help ensure high standards of reliability. Improvements to ergonomics abound – for example, a new passenger-side grab handle provides robust, two-handed support during extreme off-road driving. The process of modernising Defender’s facia hasn’t sacrificed its usability either, with versatile stowage shelves conveniently located for both the driver and passenger. Two console options are available: a practical open-tray design that keeps contents to hand and a large, lidded design that provides an impressive 14-litres of stowage.
In-car entertainment systems have been upgraded to take advantage of Defender’s improved refinement. For the first time, high-mounted tweeters are available in Defender and work in conjunction with the new speaker installation for significantly improved clarity and sound reproduction. An auxiliary/MP3 audio input socket is also available.
The new facia houses an all-new heating and ventilation system. Cabin airflow is up almost 50 per cent, with new aluminium plate and fin heat exchangers helping deliver impressive performance. In cold weather, the heater warms the cabin 40 per cent quicker than before and can achieve cabin temperatures a full 12°C higher. The air-conditioning system can cool the cabin in half the time of the old unit, and achieve cabin temperatures 7°C lower too. The addition of side window demist vents helps maintain visibility whatever the weather.
Seating is also comprehensively improved. New, taller front seats are designed to improve back support and head restraint ergonomics.
Robust, more supportive second row seats are introduced too. 110 Station Wagon and 130 Crew Cab models can comfortably accommodate three occupants on a new, asymmetrically-split second row seat. A spring-assisted fold mechanism helps when folding the seats for carrying large or awkward loads.
Defender 90 Station Wagon second row occupants benefit from a pair of individual, full-size, forward-facing rear seats. Providing significantly increased comfort and space over the outgoing model, these seats are also available as a third row option on the 110 Station Wagon. Accessed either through the rear door or by folding the second row seats, they can be easily folded and stowed sideways in the loadspace.
Seat trims include durable all-vinyl and cloth specifications; a half-leather option is also available to add a touch of luxury to the new cabin. Three-point safety belts are specified for all seating positions.
Upgraded sound insulation, the common rail engine’s excellent combustion control and the significantly higher top gear all contribute to a substantial overall improvement in cabin refinement. In the words of Gary Taylor, Defender’s chief programme engineer, “For many customers, the step change in Defender’s refinement will be one of the most welcome advances; not only are noise levels significantly lower, but sound quality is transformed too.”
Defender’s unique vehicle architecture has been retained. The chassis frame is available in three different wheelbases, and in both standard and heavy-duty guise (for even greater load-bearing capabilities). A total of 14 separate body styles – from pick-ups and soft-tops to crew cabs and station wagons – are produced on the mainstream production line. Beyond this, Land Rover’s Special Vehicle Operations team offer a of products from standard drop-side or box-body conversions to bespoke design and build adaptations into ambulances, mobile hydraulic platforms and even airport fire tenders – all of which are covered by Land Rover’s extensive warranty.
All photographs and engineering data in this press pack are from pre-production prototype work. The specification, design and production of any vehicle shown is subject to alteration without notice. Some images feature optional accessories. | _________________ Never stop exploring |
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 Club der Ehemaligen
Status: Immer da - Ehrlich Du bist daheim :-)
...und hat diesen Thread vor 6926 Tagen gestartet!
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Verfasst am: 23.08.2006 15:54:59 Titel: |
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Zitat: | 14 Karosserievarianten und die Wahl zw. normalem chassis / HD Chassis
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na da hoffe ich ja, dass man das HD Chassis auch als normalsterblicher bestellen kann | |
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